Cam acum o luna am inceput amenajarea unei noi zone de catarare pe niste faleze pe care Catalin Boroi le-a descoperit intamplator cand s-a ratacit prin Bulgaria in drumul spre casa.

Dupa primele iesiri in zona, pentru ca am realizat ce potential enorm au falezele de acolo, i-am mai cooptat si pe alti prieteni care sa ne ajute (Alexandru Maroiu, Andrei Gruia, Paul Samoila) si ne-am pus pe treaba, iar pana acum am echipat  deja noua trasee de escalada cu lungimi intre 18 si 35 m si mai avem inca patru in pregatire (si multe altele la care inca n-am avut timp sa ne uitam cu atentie).

Echipamentul necesar l-am cumparat din contributiile noastre, dar si din banii pe care mai multi cataratori i-au varsat in contul nostru in urma anuntului pe care l-am publicat pe Facebook.

Totusi, conform principiului pe care l-am adoptat si in celelalte zone amenajate de noi –  “daca o linie se poate asigura cu mobile, atunci ramane neechipata si se urca trad !” – am curatat si cinci trasee de trad (carora le-am montat si topuri), motiv pentru care am considerat ca trebuie sa scriu despre asta si aici, pe blog-ul “Clean climbing”.

area

Pana acum am lucrat pe patru faleze apropiate, iar cele cinci linii de trad se afla in sectoarele numerotate 2 si 3 in fotografia de mai sus, se desfasoara pe fisuri perfecte, pe o stanca solida si aderenta si au inaltimi intre 25 si 35 m.

Primul traseu care mi-a atras atentia are o intrare “de bouldering”, apoi parcurge o arcada evidenta, cu posibilitati bune de asigurare si are cam 30 m si gradul 6a+ (acesta este cel mai usor dintre cele cinci trasee).


arcada trad

La vreo 10 m in stanga arcadei se afla un diedru perfect de 30 m inaltime, care surplombeaza catre final si care are o fisura ingusta si discontinua  “de degete” care permite totusi asigurarea cu niste nuci si friend-uri mici, iar catararea este pe la gradul 6c (?).


diedrul trad

Pe faleza urmatoare, spre est, se mai afla inca trei trasee excelente. Primul dintre ele iese peste tavanul format de o placa triunghiulara suspendata si urmareste o succesiune de fisuri inguste pe fata de deasupra, pana la topul aflat la 30 m.


africa

Celelalte doua trasee de pe aceasta faleza se afla la 15-20 m mai in dreapta: unul intra pe un diedru evident si continua pe sub trei tavane cu fisuri bune (35 m, 6b), iar celalalt urmeaza un sistem de fisuri clare pe fata din dreapta diedrului (25 m, 6b+), dar o intrare mai usoara se poate face si pe primul diedru al traseului din stanga (oricum, pasii tari sunt in ultima treime 🙂 )

La fisuri

Pana acum n-am apucat sa urc cele cinci trasee, odata din cauza caldurii, apoi din cauza ca ne-am concentrat asupra explorarii zonei si asupra echiparii traseelor de escalada, asa ca am apreciat dificultatile liniilor respective doar atunci cand am urcat in mansa, pentru curatarea lor de pamant, vegetatie, licheni si bolovani instabili, dar nu cred ca am gresit mai mult de o litera in sus sau in jos 🙂

