Atentie ! In urma discutiilor dintre asociatiile de cataratori si autoritati, s-a stabilit ca in intreaga zona din dreapta manastirii Sv. Troitsa (adica sectoarele G si H), in fiecare an se va restrictiona temporar catararea intre 1 aprilie si 30 iunie pentru ocrotirea pasarilor care au cuiburi in zona. In tot restul anului catararea este permisa fara restrictii.


In aceasta primavara am continuat sa ma ocup de traseele de trad din zona Sv. Troitsa Sud din Veliko. Toate topurile traseelor din sectoarele G si H sunt din nou la locul lor, iar pe unele linii am facut manse solo si am mai curatat buruienile si pietrele slabite peste iarna, asa ca traseele sunt in conditii bune.

De asemenea,  am urcat un nou traseu (Pathfinder, 6a, 20 m) care se desfasoara pe niste fisuri de degete si se termina cu o fisura usor surplombanta in stanga traseului Hole in the Sky  si am mai curatat (partial…) inca o linie in stanga tr. Hidden Corner. Totusi, desi aceasta din urma ofera o catarare foarte interesanta, pe stanca solida, la intrare are roca destul de friabila si ma cam indoiesc ca o sa devina traseu in viitorul foarte apropiat… Oricum, am montat topuri pentru ambele linii 🙂

(Click pentru poza marita)

Sector H trad

Sectorul G trad

Atentie, pentru coborarea din traseele din sectorul G este nevoie de o coarda de 70 m (80 m pentru Horror Crack) sau de doua semicorzi. Altfel, se poate urca si cap-secund, se iese deasupra falezei, apoi se poate face un rapel mai scurt (25-30 m) de la topul unuia dintre traseele Hole in the Sky sau The Hidden Corner sau se poate merge spre dreapta pana unde se poate cobori spre poteca de la baza falezei.

The Corners

In sectorul Diedrelor, traseele “The Yellow Corner” si “Totem Corner” sunt curate si au topuri cu cate doua ancore cu inel (in Totem, care are 45 m, am montat o ancora de rapel (nu de regrupare !) la jumatate, pentru ca la coborare sa se poata face doua rapeluri cu o coarda de 60 m). “The Open Book” este si el curat, dar cordelina pe care am lasat-o la prima ascensiune pe post de top la copacul de deasupra traseului e cam veche si trebuie inlocuita.

