Ultimele informatii pe care le aveam despre “interdictia de catarare” care a fost impusa anul trecut in partea dreapta a manastirii Sv. Troitsa din Veliko Tarnovo spuneau ca dupa intalnirea dintre reprezentantii ONG-ului care a lansat actiunea si cei ai federatiei bulgare de catarare s-a stabilit ca:

  • traseele de escalada din sectorul G, care au fost vandalizate de cei care au taiat ancorele chimice cu flex-ul si au vopsit la baza “catararea interzisa”,  vor fi re-echipate (dar inca nu s-a intamplat nimic acolo)
  • in sectorul H (in dreapta sectorului G) este permisa catararea, dar numai cu protectii mobile.

In octombrie,  cand am ajuns prima oara la Veliko anul acesta,  am observat ca a disparut panoul prin care se anunta interdictia catararii in zona. Poate ca l-au rupt cataratorii… poate ca finantatorul UE s-a prins de vreo frauda a “aparatorilor naturii” din Bulgaria si si-a retras fondurile… Cine stie !? Cert este ca in prezent nu mai exista nimic care sa-ti spuna in mod oficial ca n-ai voie sa te cateri pe unde vrei, deci in principiu… ai voie!

accessectg
Accesul la traseele din faleza Sv. Troitsa – Sud

Din poteca de acces am observat ca top-urile traseelor din “zona Diedrelor” sunt inca la locul lor, iar “Yellow Corner” si “Totem Corner” sunt inca destul de curate si pot fi urcate in conditii bune. “Open Book” este si el curat, dar n-a avut niciodata un top, pentru ca la premiera am lasat doar o bucla de cordelina cu un maillon dupa un copac.

Un alt top pe care l-am vazut la locul lui este cel al traseului “The Horror Crack“, linie care incepe chiar din poteca, in extremitatea stanga a sectorului G-trad (peretele din stanga fostului sector G-escalada).

La urmatoarea vizita in zona, am urcat deasupra falezei si am refacut toate topurile traseelor din sectorul H care fusesera demontate de ONG-isti. (M-am gandit ca n-are rost sa spun mereu “in dreapta sectorului G”, asa ca am botezat zona respectiva “sectorul H” )

In prezent, toate traseele si proiectele din sectorul H au topuri cu cate doua ancore chimice sau mecanice cu urechi cu inel.


Traseele din sectorul H (in dreapta sectorului G – sport) – 26.11.2016

(Click pentru imaginea marita)
trasee-h

Traseele pe care le-am urcat deja sunt desenate cu rosu, iar proiectele cu galben (proiecte insemnand cele doua linii din stanga sectorului, pe care am inceput sa le curat – ca sa vad daca pot fi urcate – dar care inca nu sunt gata pentru prima ascensiune sau pentru care inca nu sunt eu pregatit…). Probabil ca pe acestea va trebui sa le aman pantru primavara viitoare, pentru ca acum deja se face simtita iarna.

Traseele din sectorul G – trad (in stanga sectorului G – sport)

(Click pentru imaginea marita)

Traseele din stanga sectorului G

Topurile cu sageata rosie sunt la locul lor, iar topurile marcate cu “?” au tijele M10 in regula,  dar urechile au fost demontate de aparatorii naturii pangarite de cataratori (si inca n-am apucat sa le montez la loc…). Totusi, daca vrei sa urci unul dintre aceste trasee, poti iesi deasupra falezei, unde poti regrupa cu mobile sau la ancorele din fier-beton montate de “Salvamontul” local pe acolo.

In acest caz, este mai complicat sa cobori pe linia traseului (dealtfel, acesta este motivul pentru care am montat topuri fixe pentru toate traseele!), asa ca trebuie sa-ti aduci sus secundul, care va recupera protectiile din traseu. Coborarea se poate face “prin spate” (spre dreapta) sau in rapel (25 m) de la topurile traseelor “Hole in the Sky” sau “The Hidden Corner” care sunt accesibile de sus.

Fotografii si informatii suplimentare despre trasee pot fi gasite in articolele:

