Pe 5 martie am profitat de primavara timpurie de la Veliko Tarnovo si am mers impreuna cu Alexandru Maroiu in sectorul G al falezei Sv. Troitsa (in dreapta manastirii) sa verific o posibila linie de trad pe care am vazut-o anul trecut.

Am urcat impreuna deasupra falezei, am montat un top cu doua spituri cu inel, apoi am coborat in rapel inarmat cu o ranga, cu care am curatat bolovanii desprinsi care blocau fisura de la intrare. Aproape ca am astupat poteca cu grohotis, dar in final am reusit sa facem si cate o mansa, ca sa aflam daca a meritat “sa deschidem cariera de calcar” 😉


Pe 22 martie, cu toate ca noua linie nu era complet curatata, n-am mai avut rabdare si am urcat-o cap, ceea ce a transformat “proiectul” intr-un nou traseu de catarare trad: The Horror Crack, 6a+ PG (traseul cel mai din stanga din topo-ul de mai jos). Traseul se numeste asa pentru ca derocarile masive pe care le-am facut cand am curatat linia l-au inspaimantat pe coechipierul meu.

trad sect G

Atentie ! Traseul are cam 37 m, o coarda de 70 m ajunge la limita (cu tot cu intinderea sub sarcina) pentru coborarea cataratorului (si nu uita sa faci un nod la capatul corzii !). Ideal ar fi sa folosesti o coarda de 80 m sau, in lipsa acesteia, o pereche de semicorzi pe care sa cobori in rapel la terminarea traseului.

Prima treime a traseului pare inca destul de friabila (ceea ce impune precautie!), dar fisura larga din aceasta portiune ia cateva protectii solide, iar capul de coarda este destul de bine asigurat (daca stie ce face…). De sub tavanul aflat la capatul acestei zone si pana la top (cca. 25 m), roca este foarte solida, iar posibilitatile de asigurare sunt suficiente. Traseul poate fi asigurat doar cu protectii pasive (hex-uri si nuci medii si mari), dar pe alocuri se pot monta si friend-uri, daca vrei neaparat.

