Duminica m-am dus din nou la Veliko sa termin treaba pe care am inceput-o saptamana trecuta: montarea ancorelor de rapel pentru noile trasee din “Sectorul diedrelor”, care se afla cam la jumatatea distantei dintre manastire si sectorul G, acolo unde poteca de acces ajunge la baza stancii.

Am inceput cu traseul din dreapta, care se desfasoara pe un diedru aproape continuu pe 50 m, motiv pentru care, pe langa top am mai montat si o ancora de rapel pe la jumatate (ambele cu cate doua spituri Hilti cu urechi cu inel Faders). Deocamdata am urcat pe noul proiect doar in mansa solo, dar cred ca are cam 6b, iar cand va deveni traseu (adica atunci cand ma voi catara cap) se va numi “Totem Corner” – toate numele de trasee de acolo sunt in engleza, sa inteleaga si bulgarii 😉 – pentru ca dupa trecerea tavanului care se vede de jos, trebuie sa te cateri pe (langa) un “stalp totemic” din bolovani suprapusi, care totusi pare destul de stabil…

totem
Intrarea in traseul Totem Corner (6b PG, 50m)

Diedrul din stanga, pe care l-am botezat “the Yellow Corner” nu este la fel de lung, dar este la fel de spectaculos pe cat pare cand te uiti de jos: miscari frumoase (dar nu mai mult de 6a) pe o fisura perfecta (adica posibilitati destule de asigurare), o trecere de tavan, stanca buna si curata. Din pacate, dupa 25 m linia ajunge intr-o zona cu multa vegetatie si cu roca friabila, asa ca am montat top-ul acolo unde se termina zona interesanta, pentru ca n-avea rost sa merg mai sus.

Intrarea in traseul The Yellow Corner (6a, 25 m)
Intrarea in traseul The Yellow Corner (6a , 25 m)

Pe ambele trasee au ramas niste bolovani instabili destul de mari si destul de periculosi, pe care n-am putut sa-i daram pentru ca pe poteca de la baza se circula ca pe Magheru.

Actualizare – 25 mai 2014

In week-end am fost la Veliko impreuna cu Alex Gavan, ca sa ne cataram pe cateva dintre noile trasee.

Sambata, dupa cateva trasee in sectorul G, am coborat “la diedre” si am urcat “la vedere” inca un diedru foarte frumos, aflat la vreo 15  – 20 m in dreapta traseului Totem Corner. Noua linie (poza de mai jos) se numeste “The Open Book”, are cam 6a+, dar din pacate se termina dupa doar 15 m la un copac, pentru ca mai sus este un valcel cu copaci, pamant si roca friabila… De la copac am coborat in rapel, dintr-o  bucla de cordelina cu maillon.

corner

Duminica am urcat “la incalzire” The Yellow Corner (6a, 25 m), traseu pe care Alex l-a urcat apoi in mansa ca sa darame bolovanii instabili si periculosi de pe diedrul de deasupra tavanului).

In continuare, am facut prima ascensiune a traseului Totem Corner (6b, 50 m). Pentru acest traseu am folosit o coarda de 60 m, am regrupat la top, iar Alex a venit secund, recuperand protectiile. La coborare am facut doua rapeluri: unul din top, iar al doilea din ancora intermediara cu doua spituri cu inel pe care am montat-o pe la jumatatea traseului, atunci cand am curatat linia acestuia.

Probabil ca Totem Corner este cel mai frumos dintre noile mele trasee, asa ca va invit sa-l urcati, n-o sa va para rau !

